Detail opleiding

Klachtenbehandeling : van een moeilijke boodschap naar een tevreden klant! [ 001-KLANT-006 ]


  
Locatie Data Vrije
plaatsen
Info Prijs
Idegem 10/09/2025 van 09:00 tot 17:00
8 € 350 Inschrijven
In Uw bedrijf Wanneer U wilt Meer info

Situering

Goed zijn in het brengen van moeilijke boodschappen is een handigheid die elke professional het leven een stuk makkelijker kan maken. Laattijdige leveringen, weigeringen, onvoorziene kosten, negatieve feedback zijn maar een greep uit het gamma. Klanten leggen de lat hoog. Onverwachte tegenvallers helpen aanvaarden, vraagt daarom behoorlijk veel communicatief talent. Tijdens de training optimaliseren we samen met de deelnemers elke stap van het brengen van slecht nieuws: over het kanaliseren van de eerste frustratie, naar het aanvaarden van de mogelijke oplossingen, tot het afsluiten op een positieve noot. Waar nodig gaat de trainer ook in op relevante items uit de wetgeving, om alle misverstanden over rechten en plichten van de klanten de wereld uit te helpen. Na de sessie heb je alles in handen om de overstap te maken van moeilijke boodschap naar tevreden klant

Doelgroep

Elke medewerker die zich communicatie, emotioneel en relationeel wil laten ondersteunen om van een klacht een kracht te maken

Voorkennis

Geen vereiste

Programma

De sessie wordt opgebouwd rond realistische cases. Afhankelijk van de groep ligt de focus op schriftelijke, face-to-face of telefonische contacten.
De sterke punten worden ondersteund, en er wordt concreet gewerkt rond de valkuilen.

Doelstellingen/
Hoe vermijd je dat elke wijziging ervaren wordt als slecht nieuws?
Hoe formuleer je moeilijke boodschappen best?
Welke recepten helpen om de eerste frustratie te verzachten?
Hoe zorg je ervoor dat je alternatief niet meteen verworpen wordt?
Hoe breng je terug een goed gevoel in het gesprek?
Welke tips helpen bij klantgericht onderhandelen?
Hoe maak je je klant enthousiast over de voorgestelde oplossing?
Hoe rond je het contact positief af?

Duur

N/A

Wat na deze opleiding?

Vervolgsessies ter ondersteuning
Zet uw kennis en intenties om in actie.

Incompany

Hebt u een 5-tal deelnemers die gelijktijdig in aanmerking kunnen komen voor dit of een ander thema? Neem contact op met ons: Tel. 054/50.10.51 of e-mail admin@in2learning.be. Samen met u maken wij de analyse wat de beste voordelen oplevert voor uw bedrijf in functie van tijd, kwaliteit en budget.

Prijs

Prijs is totaal bedrag voor de hele opleidingsduur per persoon zonder BTW.
Wenst u een inhouse opleiding te organiseren voor een aantal personen, dan loont het evenzeer financieel de moeite om met ons contact op te nemen.

Vragen?

Chantal helpt u met plezier verder:

Email: cclaeys@in2learning.be
Tel.: 054/50 34 86