Detail opleiding

Gouden basisregels voor communicatie op de werkvloer [ 001-KLANT-036 ]


  
Locatie Data Vrije
plaatsen
Info Prijs
Mechelen 24/10/2025 van 09:00 tot 17:00
8 € 290 Inschrijven
In Uw bedrijf Wanneer U wilt Meer info

Situering

Als vakspecialist ben je vol enthousiasme bezig met jouw job. Maar al snel ontdek je dat goed werk leveren op de werkvloer niet voldoende is. De goederenstroom dient afgestemd te worden, de klant heeft zijn wensen en verlangens die meegedeeld moeten worden. Elke stap, elk proces, elke productielijn, gaat gepaard voor, tijdens of nadien met een goede communicatie.
Ofschoon machines hun eigen gangetje gaan, ofschoon het elektronisch tijdperk reeds lang zijn intrede deed, toch blijft het meest noodzakelijk de communicatie. Hoe je vertelt, wanneer je praat, met wie je communiceert, dit lijkt misschien nog moeilijker dan jouw vak zelf. En toch kan men met goede communicatie ongelofelijk mooie resultaten neerzetten:
- Je geeft duidelijke instructies aan mekaar;
- Je deelt problemen en overlegt om tot oplossingen te komen;
- Je maakt goede afspraken, deelt moeilijke boodschappen, steunt mekaar, geeft mekaar een schouderklopje;
- …/…
De mogelijkheden van communicatie zijn immens en zijn ook de dagdagelijkse motor op de werkvloer.
Net zoals een machine dient onderhouden te worden dient ook de communicatie tussen collega’s af en toe bijgesteld te worden.
In de opleiding leren we:
- respectvol en begripsvol communiceren
- rekening houden met verschillende karakters en communicatiestijlen
- problemen aankaarten en bespreken
- onze mening en visie delen maar ook luisteren naar mekaar
- ons openstellen voor andere meningen en emoties controleren
Kortom we leren de onschatbare waarde van heldere en respectvolle communicatie bevatten!

Doelgroep

Elke medewerker die meer plezier en efficiëntie wil halen in zijn dagdagelijkse communicatie met zijn collega of andere afdelingen, zij het intern of extern

Voorkennis

Geen

Programma

- Spreken is vanzelfsprekend?
- Durf te zeggen wat je denkt maar hoe?
- Waarom jouw collega beter leren kennen? Welk voordeel biedt dit?
- Ken je wel jezelf en weet je hoe je overkomt bij collega?
- Wat helder is in jouw hoofd, is dit dan ook duidelijk voor jouw collega?
- Zit jouw hoofd en jouw hart op één lijn of wanneer ben je te arrogant of te passief?
- Wat als jouw emoties in de weg staan van de rede?
- Wat is het verschil tussen menselijk praten en professioneel handelen?
- Je kan negatieve feedback geven maar kan je er ook aannemen?
- Wanneer voel je jouw begrepen, aangesproken en sta je open voor actie?
En nu… draaien we de rollen terug om

Duur

N/A

Incompany

Hebt u een 5-tal deelnemers die gelijktijdig in aanmerking kunnen komen voor dit of een ander thema? Neem contact op met ons: Tel. 054/50.10.51 of e-mail admin@in2learning.be. Samen met u maken wij de analyse wat de beste voordelen oplevert voor uw bedrijf in functie van tijd, kwaliteit en budget.

Prijs

Prijs is totaal bedrag voor de hele opleidingsduur per persoon zonder BTW.
Wenst u een inhouse opleiding te organiseren voor een aantal personen, dan loont het evenzeer financieel de moeite om met ons contact op te nemen.

Vragen?

Chantal helpt u met plezier verder:

Email: cclaeys@in2learning.be
Tel.: 054/50 34 86