Detail opleiding

Succesvolle shopverkoop [ 001-KLANT-053 ]


  
Locatie Data Vrije
plaatsen
Info Prijs
Antwerpen 19/09/2025 van 09:00 tot 17:00
22/09/2025 van 09:00 tot 17:00
8 € 480 Inschrijven
In Uw bedrijf Wanneer U wilt Meer info

Situering

Het kennen en kunnen van een Shopmedewerker wordt vaak onderschat! Zij vormen nochtans een belangrijke sleutel tot succes in de verkoop en staan het dichtst bij de klant.
Welke zijn de belangrijkste pijlers die dagdagelijks in de job van de shopverkoper verweven zitten?
Ontdek het in ons programma Succesvolle Shopverkoop!

Doelgroep

Winkelbedienden die meer plezier willen beleven aan de klantencontacten

Voorkennis

Geen

Programma

1) Technische bagage : Productkennis is belangrijk! Doordat de expertise aanwezig in het bedrijf, kan je hiermee vaak snel uitpakken. Je krijgt gemakkelijk toegang tot de klant. De klant verwacht dan ook dat je steeds goed op de hoogte bent welke producten zich in jouw gamma bevinden en welke technische mogelijkheden zij bieden. Dan pas kan je de technische kennis vertalen in voordelen voor de klant. Want net daarin maakt jouw aanwezigheid het verschil voor de klant. Jij vertelt hem wat hij graag wil horen.

2) Ambassadeur van jouw bedrijf : Wanneer de klant bij jou binnenkomt heeft hij een bepaalde impressie gevormd. Het gebouw, de netheid, de uitstraling maar bovenal over de persoon die hem begroet en hem verder ten dienste staat. Jij bent op dat moment het imago van jouw bedrijf en de klant zal jouw bedrijf op basis van jouw attitude beoordelen.

3) De commerciële draaispil in het bedrijf : Jij zorgt er voor dat jullie shop of winkel groeit of bloeit. Jij maakt het verschil bij de klant. Hoe snel en correct je hem bedient. Hoe je hem ondersteunt of adviseert over de bijkomende producten die hij nog nodig zal hebben bij de installatie of reparatie. Als je hem al dan niet informeert over de nieuwste en betere producten, promoties, betere leveringstijden, pakketvoordelen, kwaliteitsverschillen, kortom jij leidt in het commercieel contact met jouw klant.

4) Het klankbord-platform : Het hoeft niet per definitie het klachtenbord-platform te worden. Bij jou aan de toonbank zal de klant evenzeer zijn genoegen als zijn misnoegdheid uiten. Gelukkig maar want ook zo weet jij wat jij of jouw collega’s in het bedrijf eventueel nog kunnen verbeteren, of verhelpen. Kan je dit niet dan is het aan jou om dit op een correcte eerlijke professionele manier te uiten. Hoe je leert omgaan met de negatieve emoties van de klant? Hoe je een klacht kan ombuigen tot een voordeel….ook daarmee gaan we aan de slag!

5) Cross en upselling : De klant zal mogelijks heel doelgericht op zijn product afstappen. Jouw taak is vooruit te denken voor hem. Hij weet niet altijd welk product het beste is, laat staan welke bijhorende producten hij nodig zal hebben. Evenmin weet hij als zijn bevoorrading toereikend zal zijn, welke de betere alternatieven zijn en wat zoal nog beschikbaar is in jouw winkel. Vertel het hem en maak hem enthousiast om dat ‘net ietsje meer’ mee te nemen zodat hij zorgeloos aan de slag kan met jouw producten. Kijk mee door de ogen van de klant en denk vooruit voor hem. Hij zal met meer producten de deur uitstappen en des te enthousiaster zijn dat hij in één aankoop over al het nodige beschikt om mee aan de slag te gaan.

6) Merchandising : Hoe kan je de kooplust van jouw klanten in de winkel prikkelen? Hoe heb je door ‘bewuste’ handelingen, een ‘onbewuste aankoop-impact’ op jouw klant? Of dacht je dat elke winkelopstelling aan het toeval over gelaten wordt? Ga na hoe en met welke middelen, klein of groot, je jouw verkoop kan sturen en meer de gewenste resultaten doen opleveren. Ontdek het aankoopgedrag van jouw klant en hoe je daar op leuke en creatieve wijze dagelijks mee kan omgaan. Je stapt buiten na deze dag met een koffer vol praktische tips om direct mee aan de slag te gaan. Eenmaal de klant jouw winkel binnenstapt wil je zijn klanten-beleving optimaliseren en jouw omzet positief beïnvloeden.
Waar plaats je welk artikel? Hoe zet je promotiemateriaal in de kijker, hoe vaak en wanneer wissel je af? Waarom zijn prijs-etiketten belangrijk?

Duur

N/A

Incompany

Hebt u een 5-tal deelnemers die gelijktijdig in aanmerking kunnen komen voor dit of een ander thema? Neem contact op met ons: Tel. 054/50.10.51 of e-mail admin@in2learning.be. Samen met u maken wij de analyse wat de beste voordelen oplevert voor uw bedrijf in functie van tijd, kwaliteit en budget.

Prijs

Prijs is totaal bedrag voor de hele opleidingsduur per persoon zonder BTW.
Wenst u een inhouse opleiding te organiseren voor een aantal personen, dan loont het evenzeer financieel de moeite om met ons contact op te nemen.

Vragen?

Chantal helpt u met plezier verder:

Email: cclaeys@in2learning.be
Tel.: 054/50 34 86